• 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویژه نامه روزنامه ایران :. خاتون .:
#11
روزنامه ايران كه در روزهاي اخير به دليل انتشار وي‍ژه نامه موهن خاتون مورد انتقاد شديد مراجع تقليد، ‌علما و متدينين قرار گرفته است،‌ براي دفاع از اين ويژه نامه به مصاحبه با علي نجفي توانا،‌ همكار شيرين عبادي در چند پرونده حقوقي پرداخت.

به گزارش رجانيوز، دكتر علي نجفي ‌عضو كانون وكلا و استاد دانشگاه آزاد، ‌در فتنه 88 به همراه تعدادي از وكلا و حقوقدانان نامه اي در محكوميت مقابله نيروهاي انتظامي و امنيتي با آشوبگران منتشر كرد. اردشير امير ارجمند و ناصر كاتوزيان ديگر امضا كننده هاي اين نامه بودند.

نجفي توانا در اين مصاحبه اظهار داشته است: به جاي استفاده از اختيارات قضايي براي برخورد با افرادي كه ديدگاه مشابهي با ما ندارند، يك فضاي امن و ايمن براي بيان مستندات نظر مخالف ايجاد كنيم.
آفــلایــن
  پاسخ
#12
آيت‌الله مکارم شيرازي، اسلام، نظام اسلامي، قرآن، حجاب و ديگر ارزش‌هاي ديني را امانت الهي دانست و گفت:‌ يکي از مسايلي که امروز دشمن و منحرفين آن را هدف قرار داده‌اند، حجاب است که بايد آن را حفظ کنيم.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در شب نوزدهم ما مبارک رمضان در مراسم احياي شب قدر در مدرسه امير‌المؤمنين قم، شب‌هاي قدر را فرصتي براي بازگشت به سوي خدا معرفي کرده و گفت: شب قدر، شب توبه و بازگشت به سوي خداوند، شب حل مشکلات و برآورده شدن حاجات است.

وي با اشاره به وصيت حضرت اميرالمؤمنين(ع) به حسنين(ع) پس از ضربت خوردن، بيان داشت: حضرت علي(ع) پس از ضربت خوردن وصيتي به حسنين(ع) و عموم مردم داشتند که سه بخش و 20 نکته است که در نامه 47 نهج‌البلاغه آورده شده است.

آيت‌الله مکارم شيرازي، دشمن ظالم بودن و از مظلوم ياري کردن را نخستين نکته اين وصيت ذکر کرد و گفت:‌ در اين وصيت آمده است که ياور مظلوم و دشمن ظالم باشيم و در مقابل ظلم و بي عدالتي سکوت نکنيم.

وي با اشاره به اوضاع نامناسب مردم سومالي، مردم اين کشور را از جمله مظلومان معرفي کرده و خاطرنشان كرد:‌ هر روز عده‌اي از مردم سومالي از گرسنگي مي‌ميرند، درست است که گفته مي‌شود اين قحطي به دليل خشک‌سالي است، ولي اين نتيجه سال‌ها استعمار زورگويان است که کاري کردند آنها نتوانند در چنين شرايطي خود را حفظ کنند.

اين مرجع تقليد با ضروري دانستن کمک به مردم سومالي، ادامه داد:‌ به کمک کردن اين مظلومان بشتابيد، البته در کشور ما مردم، مسئولان و کانون‌هاي خيريه به جنب جوش آمدند و تلاش دارند وصيت علي(ع) را جامه عمل بپوشانند.

وي با اشاره به وضعيت مردم بحرين و ظلمي که به اين مردم روا مي‌شود، اظهار داشت: متأسفانه در مسئله بحرين برخي از سران کشورهاي اسلامي ضد اين وصيت اميرالمؤمنين‌(ع) عمل کردند و ياور ظالمان شدند و دشمن مظلومان؛ جنايت‌هايي که از سوي برخي که سال‌ها شعار دموکراسي و آزادي مي‌دهند، نشان دهنده اين است که دروغ مي‌گويند و هر جا به نفعشان باشد، آن را مطرح مي‌کنند و هرجا به ضررشان باشد، بي تفاوت از کنار آن مي‌گذرند.

آيت‌الله مکارم شيرازي در ادامه با اشاره به اوضاع سوريه، افزود: در سوريه که ميدان مبارزه با صهيونيسم و آمريکا است،‌ وارد شده و تلاش مي‌کند اين کشور را مانند ليبي به ويرانه تبديل کند و هدفشان نيز احياي رژيم صهيونيستي بعد از شکست‌هاي پي در پي است.

اين مرجع تقليد فراموش نکردن قرآن را از ديگر وصيت‌هاي حضرت علي(ع) برشمرد و تصريح کرد: قرآن برنامه نجات ملت‌ها و نسخه درمان تمامي دردها است؛ بنابراين نبايد روزي بيايد که دور افتادگان از اسلام به محتواي قرآن عمل کند و مسلمانان تنها سرگرم خواندن، چاپ و.... دراين عرصه باشند.

وي با بيان اين که اين کتاب آسماني بهترين برنامه زندگي و نجات انسان در دنيا و آخرت است، گفت: در آيات ابتدايي سوره مبارکه مؤمنون 7 نکته بيان شده است که اگر تنها به اين نکته‌ها عمل کنيم، کافي است.

آيت‌الله مکارم شيرازي ادامه داد: در اين آيات درباره ويژگي‌هاي مؤمنان مطالبي بيان مي‌کند؛ کساني که دور از مسائل مادي، الفاظ نماز را با حضور قلب مي‌خوانند، از لفظ و عمل لغو و بيهوده دوري مي‌جويند، اموال‌شان پاک است، دامان‌شان پاک و دور از انحرافات جنسي است،‌ نمازشان راحفظ مي‌کنند و امانت‌شان را حفظ و پيمان‌شان پايدار است.

وي با بيان اين که امانت تنها مال نيست، خاطرنشان كرد: اعضاي بدن، نظام اسلامي، قرآن، اسلام و حجابي که امروزه دشمنان اين مملکت به آن پيله بسته و مي‌خواهند آن را متزلزل کنند نيز امانت‌هاي خداست که انسان بايد آن را حفظ کند.

اين مرجع تقليد با اشاره به انتشار ويژه‌نامه «خاتون»،‌ خطاب به منتشر کنندگان آن، يادآور شد: بدون مقدمه چرا اين مطالب را منتشر کرديد، چه جاي خالي‌اي بود که اين نشريه مي‌خواست آن را پر کند؟ جز اين که با اهانت به زنان محجبه و با ايمان، احساسات مؤمنان را جريحه دار کرد.

آيت‌الله مکارم شيرازي افزود: گفتيد که چادر مشکلي را ناصرالدين شاه از مجالس عياشي اروپا آورده است؛‌ چقدر دروغ بزرگي! اينها امانت است که بايد حفظ شود.
آفــلایــن
  پاسخ
#13
علي اكبر جوانفكر كه علي‌رغم اعتراض گسترده مراجع عظام تقليد، فقها، نمايندگان مجلس، مسئولان قوه قضائيه، صاحب‌نظران فرهنگي و رسانه‌هاي انقلابي همچنان دو رسانه متعلق به بيت‌المال (ايرنا و روزنامه ايران) را موظف كرده است كه به فضاسازي عليه منتقدان و اهانت به آن‌ها ادامه دهد، در نامه‌اي كه امروز خطاب به آيت‌الله مكارم منتشر كرد، به اين مرجع تقليد نيز توهين كرد.

به گزارش رجانيوز، جوانفكر در نامه خود ابتدا مواردي از سخنان آيت‌الله مكارم شيرازي را مطرح كرده و به زعم خود به هريك از اين بندها پاسخ داده است.

اما وي در پايان اين نامه كه خطاب به يك مرجع تقليد نوشته شده، مي‌نويسد: «در این برهه از زمان که آماج حملات ناجوانمردانه بدخواهان و بدسیرتان قرار گرفته ایم ، از خداوند متعال مسالت می کنیم تا به لطف و رحمت واسعه اش، همگان را به راه راست هدایت فرماید و ما را برای خدمت به بندگان خدا و برافراشته نگاه داشتن پرچم عدل و انصاف و مروت ذیصلاح قرار دهد.»

اين اهانت بي‌سابقه به يك مرجع تقليد در حالي است كه چنانچه هيئت نظارت بر مطبوعات به‌درستي وظيفه خود را انجام مي‌داد و مرجع قضايي نيز به‌دنبال جريحه‌دار شدن احساسات عمومي در برخورد با اين اقدام موهن تسريع مي‌كرد، عوامل آن كار را به‌جايي نمي‌رساندند كه به‌جاي عذرخواهي بر اقدام موهن خود پافشاري كنند.
آفــلایــن
  پاسخ
#14
خبرگزاری رسا نوشت:

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به انتشار ویژه نامه خاتون تصریح کرد: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد، در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در مشهد در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء (عج) تهران، مطالب مهمی را پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان، فلسفه‌ دعا و نیایش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و برکات این ماه بزرگ و همچنین اهانت بعضی از سست عقیده‌ها و روشنفکران تصنّعی به مقدسات اسلامی بیان کرد.

وی با استشهاد به آیات و روایات متعدد درباره این ماه مبارک و نیز اهمیت دعا تصریح کرد: مهمترین فایده‌ای که این ماه برای انسان دارد؛ رسیدن به عالی‌ترین مقام عبودیت و بندگی، معرفت، خودسازی و تکامل روح و جان انسان است که وجود این همه آداب انسان سازی، خود دلیل اَکمل است بر اینکه دستورات اسلام همه از عالم غیب و مطابق با فطرت پاک انسانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به فوائد و برکات این ماه شریف افزود: در این ماه با تلاوت قرآن کریم و استفاده از ادعیه وارده از معصومین علیهم السلام، روح ایثار، گذشت، فداکاری و مواسات با برادران دینی در انسان پدید می‌آید و رذایل اخلاقی از بین رفته و انسان با اطاعت از فرمان الهی به درجه اعلای بندگی می‌رسد.

وی با تأکید بر الگوبرداری از شیوه و منش زندگی مولای متقیان علی علیه السلام اظهار داشت: نکته مهمی که ما باید از این ماه بزرگ برداشت کنیم، شناخت روش و سیره ائمه معصومین علیهم السلام بخصوص مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد. روش حکومت‌داری، عبادت، زهد و پارسائی آن بزرگوار برای همه درس است و محاسبه‌ی نفس، تواضع، انکار منکر و ابطال باطل از ویژگی‌های مهم و آموزنده‌ی آن حضرت می‌باشد.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: عدالت به معنای واقعی کلمه را آن امام مظلوم در جامعه پیاده کردند؛ عدالتی که فقط با عمل و رفتار قابل تحقق است نه اینکه فقط شعار بدهیم و به آن عمل نکنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در توصیه‌ای به طلاب تصریح کرد: در حالی که مشغول تعلیم و تدریس هستید، باید به آن چه در جامعه می‌گذرد توجه داشته باشید و بدانید که دشمن از فرصت‌های مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و باورهای دینی مردم است.

وی با انتقاد از رویکرد دین‌ستیزی مجله‌ای که اخیراً با پول بیت‌المال مسلمین و در تیراژ بسیار زیاد و به طور رایگان منتشر شده است، تاکید کرد: عده‌ای به جای اینکه مشکلات مردم مانند گرانی، تورم، بیکاری و ... را برطرف کنند، به مقدسات جسارت می‌کنند. اهانت بزرگی که بعضی از نویسندگان این مجله به ساحت مقدس اسلام کرده‌اند دل هر انسان مؤمن و شیعه‌ی امیرالمومنین علیه السلام را به درد می‌آورد.

چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مسئولند و باید از دین در مقابل این هجمه‌ها دفاع کنند، ادامه داد: چه شده است که عده‌ای در این زمان به خود جرأت می‌دهند این چنین به مقدسات مذهب توهین کنند؟ چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟ چرا باید بنام روشنفکری همه مقدسات اسلام را زیر سوال برد؟ این اشخاص از کجا پیدا شدند که این چنین به احکام الهی حمله می‌کنند و هر روز درصدد تغییر هویت اسلامی جامعه هستند؟

وی با بیان اینکه این اشخاص قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزردند، افزود: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد و اینجا مملکتِ امام زمان علیه السلام و مملکتِ هزاران شهید انقلاب اسلامی است. در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

حجاب و چادر برای زن افتخار است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه حجاب و چادر برای زن افتخار است و کرامت و شخصیت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است گفت: مردم مسلمان ایران هرگز فریب این اشخاص را نمی‌خورند و با هوشیاری و بیداری و با امر به معروف و نهی از منکر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء علیه السلام اظهار داشت: شما خودتان را به امام زمان علیه السلام فروخته‌اید و سرباز آن آقا می‌باشید. سعی کنید که رضایت حضرت را با درس خواندن، تهذیب نفس، کسب اخلاق حمیده اسلامی و بیان صحیح احکام و تبلیغ دین بدست آورید. من برای موفقیت شما دعا می‌کنم و از شما هم ملتمس دعا هستم.
آفــلایــن
  پاسخ
#15
درحالی که واکنش‌های اعتراضی گسترده مردم و علما نسبت به درج مطالب موهن علیه حجاب اسلامی و چادرمشکی در روزنامه دولتی ایران ادامه دارد، امروز این روزنامه مجددا در قالب یک مطلب طنز، به توهین نسبت به پوشش برتر پرداخت.

به گزارش رجانیوز، در این مطلب به اصطلاح طنز، رنگ مشکی چادر به طور ضمنی به تفاوت رنگ مدل‌های مختلف خودروهای سواری تشبیه شده و به تمسخر واکنش علما و رسانه‌های انقلابی نسبت به ویژه‌نامه "خاتون" پرداخته شده است.

در بخشی از این ستون طنز که با عنوان "اعلام برائت شرکت تویوتا از ویژه‌نامه ما" منتشر شده، آمده است: «در پی انتشار ویژه‌نامه صنعت خودروی روزنامه ایران و موضعگیری شدید جمعی از فعالین دلسوز صنعت خودرو نسبت به درج مزالب خلاف واقع و سرتاسر کذب در این ویژه‌نامه، چند شرکت خودروسازی غربی نیز علیه این ویژه‌نامه انحرافی توهین‌آمیز واکنش نشان دادند. این ویژه‌نامه با تحقیر و تمسخر رنگ "پرادو"، آن را رنگ ماشین‌های خاص دانست و در 300 صفحه، عکس‌های توهین‌آمیز و برهنه از خودروهای منحرف غربی به چاپ رسانده است!»

ایران همچنین تکذیبیه‌های متعددی که درباره این ویژه‌نامه در رسانه‌های مختلف منتشر شده را نیز به تمسخر گرفته و نوشته است: «شرکت تویوتا نیز تحت فشار اعلام کرد که این شرکت هیچگونه اتومبیلی به نام "تویوتا و تویوتا کمری" ندارد!»

این هتاکی جدید درحالی از سوی روزنامه رسمی دولت صورت گرفته که هیات نظارت بر مطبوعات چند روز پیش با تشکیل جلسه درباره ویژه‌نامه خاتون، تنها به یک تذکر و ارسال پرونده این روزنامه به دادگاه اکتفا کرد.
آفــلایــن
  پاسخ
#16
حجت‌الاسلام تقوی در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از نامه سرگشاده جوانفکر به آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: شخصیت‌های معمولی نمی‌توانند در برابر اظهارات مراجع تقلید قضاوت کنند. حریم مراجع تقلید حتی در نظام طاغوت حفظ شده است و در نظام اسلامی به طریق اولی باید حفظ شود

وی با بیان اینکه مراجع تقلید از لحاظ اندیشه و تفکر در جایگاهی قرار دارند که بر اساس مبنا و استدلالات عقلی و فکری سخن می‌گویند، گفت: شخصیت‌های معمولی نمی‌توانند در برابر اظهارات مراجع تقلید قضاوتی کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، اظهارات مراجع عظام را بر اساس عدالت عنوان کرد و افزود: مراجع تقلید بر اساس شناخت و احساس مسئولیتی که می‌کنند در صحنه حضور پیدا کرده و اظهارنظر می‌کنند، لذا سخنان آن‌ها، برخی مواضع و هشدارهایی را در پی دارد که باید همه به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه مراجع زمانی که مشکلی یا خلافی را در جامعه تشخیص می‌دهند در باب آن سخن می‌گویند، افزود: در حوزه مسائل اسلامی و فقهی همچون حجاب و چادر، مراجع باید سخن بگویند و کسی شایسته‌تر از آنان برای اظهار نظر در این مورد نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با انتقاد از اظهارات جوانفکر در روزنامه دولتی ایران، افزود: باید اظهارات مراجع را دلسوزانه پذیرفت و راهنمایی‌ها ، نصایح دلسوزانه آنان در جامعه اسلامی را مدنظر قرار دهند، چرا که همیشه مراجع نقش پاسداری از ارزش‌های اسلامی را داشته‌اند لذا وارد شدن به حوزه تقابل با علما موضع خطرناکی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراجع عظام از ارکان اقتدار نظام و کشور به حساب می‌آیند و نباید این اقتدار را با رفتارهای سبک و بچه‌گانه مورد هجمه قرار داد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: البته انعکاس مطالبی در خصوص حجاب و چادر در روزنامه ایران به منزله نظر حاکمیت در خصوص حجاب نیست.

وی تاکید کرد: مراجع تقلید حتی در نظام طاغوت حریمشان حفظ شده و در نظام اسلامی به طریق اولی باید حفظ شود.
آفــلایــن
  پاسخ
#17
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «نسیم» با اشاره به نامه سرگشاده جوانفکر در پاسخ به انتقادات آیت‌الله مکارم‌شیرازی از ویژه‌نامه "خاتون" گفت: این افراد در جایگاهی نیستند که در برابر اظهارات علما سخنی بگویند

آیت‌الله عباس کعبی اظهار داشت: هنجارشکنی در عرصه عفاف و حجاب که توسط روزنامه رسمی ایران صورت گرفته، قابل پیگرد قانونی است و باید پاسخ قضایی در خوری به عوامل و دست‌اندرکاران این روزنامه داد.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظر در خصوص مسائل فقهی و شرعی در حوزه‌های تخصصی عفاف و چادر در تخصص مراجع عظام تقلید و مجتهدین واجد شرایط است، افزود: برای جلوگیری از این هنجارشکنی‌ها اقدام قاطع قضایی با مسببان این ویژه‌نامه باید صورت بگیرد تا جنبه بازدارندگی نیز داشته باشد.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این مطلب که هنجارشکنی صورت گرفته قابل تشبیه با عصر رضاخان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنجارشکنی در خصوص مسائل شرعی ارزشی و خط قرمزهای دینی را از زبان کسانی می‌شنویم که باید مروجان هنجارهای ارزشی در عرصه حجاب، عفاف و چادر باشند.

کعبی اضافه کرد: البته شاید اقدام صورت گرفته ترفند انتخاباتی باشد اما منتشرکنندگان و عوامل آن از سوی مردم نتیجه معکوس خواهند گرفت، چرا که این هنجارشکنی، واکنش و وفاق عمومی شدیدی از سوی مردم انقلابی، متدین، علما و روحانیون در پی داشته است.

وی با اشاره به سخنان جوانفکر در برابر اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آن‌ها در کنار این هنجارشکنی رسمی صورت گرفته، گویا به دنبال استفاده از ادبیات مظلوم‌نمایی نیز هستند.
آفــلایــن
  پاسخ
#18
روزنامه ایران در شماره امروز خود به انتشار یک مصاحبه ساختگی اذعان کرد.

به گزارش رجانیوز، ایران در ستون "دیگه چه خبر" خود نوشته است: «روز گذشته در همين صفحه مصاحبه‌اي از جناب آقاي دكتر موسي نجفي درج شده بود كه ايشان در تماس با تحريريه انجام اين مصاحبه را تكذيب كردند. بدين وسيله از آقاي نجفي پوزش مي‌طلبيم.»

گفتنی است روز گذشته دکتر موسی نجفی در گفت‌وگو با رجانیوز ضمن تكذيب مصاحبه با روزنامه ايران تصریح کرد: هرکس یا جریانی به علما اهانت کند، یا نظرات کارشناسی آنها را با لحنی سبک کم ارزش جلوه دهد، بدون شک جریان انحرافی است و از جامعه شیعی طرد می شود.

وی با بیان اینکه اين‌گونه توهین‌ها به علما در تاریخ هم قابل مشاهده است، افزود: یکی از اقدام‌هايی که در دوران مشروطیت شد، شکستن حرمت علما و مراجع بود که با شکستن حریم آن‌ها، راه را برای تفسیرهای انحرافی‌شان باز کنند.

نجفی، تنها شاخص اصلی در جریان‌های دینی و مذهبی را اجتهاد و مرجعیت دانست و افزود: در حال حاضر، شخص ولی فقیه در رأس این اجتهاد و کارشناسی مذهبی قرار دارد.

وی با يادآوري رویه در پیش گرفته شده از سوي جريان انحرافي در توهین به علما از آیت لله مصباح تا آیت الله مکارم شيرازي تأکید کرد: توهین این جریان به علما هدفمند است که با هدف شکستن نفوذ کلام این بزرگواران صورت می گیرد.

نجفی در ادامه با بیان اینکه بی حرمتی به نظرات علما، جریحه دار کردن احساسات جامعه شیعی است، تصریح کرد: بدون ترديد، با شکسته شدن نفوذ کلام علما در میان جامعه، راه برای تفسیرهای انحرافی باز می شود.

وی جریان انحرافی را یک نوع جریان روشنفکری اما پیچیده‌تر توصیف کرد و گفت: جریان انحرافی با خروج از خط اصیل انقلاب به جریان‌های مخالف یعنی روشنفکران و اصلاح طلبان پیام می دهد که در خط فرهنگی به آنها نزدیک شده است، اگرچه در ظاهر در خط سیاسی با آن‌ها تفاوت دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: جریان انحرافی می‌داند که در آخر خط است و این‌گونه رفتارها برای اظهار وجود است.

نجفی در واكنش به جعل مصاحبه از وي در روزنامه ایران تصریح کرد: جریان انحرافی با این بی تقوایی‌های سیاسی و جوسازی های رسانه‌ای که راه انداخته به دنبال مشروعیت سازی کاذب برای خود است، به همین منظور می‌خواهند پای افرادی که استقلال فرهنگی دارند و در خط انقلاب و ولایت هستند به این جریان‌های منحرف بازکنند، اگرچه همراه با بازی‌های سخیف سیاسی باشد.

وی ادامه داد: بنده 28 کتاب نوشته‌ام که بسیاری از آنها ضد جریان‌هاي روشنفکری و منحرف است و این افراد می‌خواهند از امثال ما مطلبی به نفع خود دربیاورند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به یکی از کسانی که از روزنامه ایران جهت عذرخواهی تماس گرفت، گفتم که تنها در صورتی با شما مصاحبه می‌کنم که آقای مشایی باشند و با ایشان در مورد مکتب ایرانی مناظره کنم، چرا که نظر ایشان در این خصوص را انحرافی می دانم و دو کتاب در این زمینه با موضوع هویت ملی ایران و ارتباط با تشیع نوشته‌ام.

نجفی در پایان با بیان اینکه اینها حرف از تضارب آرا می‌زنند اما در عمل به نام تضارب آرا حرف‌های خودشان را بیان می‌کنند، تاکید کرد: این جریان را که حساسیت‌های متدینین را به درستی برانگیخته است، انحرافی می‌دانم.
آفــلایــن
  پاسخ
#19
خسرو معتضد در پاسخ به اظهارات تاریخی مهدی کلهر در گفتگو با ویژه نامه جنجالی خاتون ، مستنداتی تاریخی را منتشر نمود.

به گزارش مشرق، خسرو معتضد خطاب به مهدی کلهر نوشت:

چادر سياه، نه سوغات سفر ناصرالدين شاه از مجالس اشرافي فرنگستان است، نه ارتباطي به شاه بوالهوس قاجار دارد. من نمي دانم برخي چه اصراري دارند، مطالبي بگويند كه سپس ناچار به تكذيب و ترميم و وصله زدن و رفو كردن آن شوند.

جناب گوينده اين اطلاعات تاريخي بكر، به بي راهه زده، گل گفته و در سفته، كه در حقيقت ماجراي «حسن و حسين هر سه دختران معاويه» است. پدر جان !دوست دانشمند من! اي مرد انديشمند! هزاران آفرين بر تو! راستي مجبوري تاريخ بفرمايي و مردم را مستفيد كني؟

اولاً ناصرالدين شاه چادر سياه را از اروپا به ايران به ارمغان نياورد و چيز ديگري آورد كه رنگ آن سفيد بود و نه سياه. همه كتابهاي تاريخي قاجار از يادداشتهاي دوستعلي خان معير الممالك نوه دختري ناصرالدين شاه و مداح او، تاعلي خان ظهير الدوله و كتاب مرحوم دكتر يحيي ذكا و كتاب تاريخ اجتماعي واداري قاجاريه نوشته عبدا... مستوفي و كتاب سردنيس رايت؛ «ايرانيان در ميان انگليسيها و انگليسيها در ميان ايرانيان» را كه بخوانيد آگاه مي شويد. ناصرالدين شاه در سفر اول فرنگستان 1290/1873 خواهان مسلمان كردن و صيغه شدن و آمدن چند زن زيباي بالرين (رقاصه) فرنگي به ايران شد.

آن پادشاه بوالهوس، نه در سن پطرزبورگ، نه در لندن، نه در برلين، نه در وين و نه در ميلان كه از اپراخانه اسكالا ديدن كرد اما به هدف خود نرسيد و بالريني پيدا نشد به ايران بيايد و افتخار همسري شاهنشاه را بيابد!

در سفر بعد دستور داد به تعداد زنان حرمش، شليته يعني دامن سفيد رقص كوتاه و شلوار چسبان سفيد رقص، خريداري كنند. اين لباس زشت و نامناسب با اخلاق و عادات و عرف و عفت زنان ايراني را به ايران آوردند و در دربار رايج كردند. لباس تنگ و نامتناسبي بود كه متأسفانه تعدادي از خانواده هاي اشرافي هم از آن استقبال كردند و مانند ميني ژوپ و ماكسي ژوپ دوره اي داشت و تمام شد و مردم آن البسه را دور ريختند. البته شليته ها را بلند و شلوارها را گشاد و سياه كردند كه سالها زنان طبقات پايين مي پوشيدند. اين لباس فقط ناصرالدين شاه هوسباز را خشنود مي كرد.

اين لباس كه براي زنان اروپايي، آن هم زمان بالرين مناسب بود به تن زنان و دختران ايراني كه در آن زمان از مد متداول داخلي يعني چاقي و فربهي بسيار پيروي مي كردند، بسيار زشت و نابرازنده بود و همه نويسندگان منتقد از جمله حاج «زين العابدين مراغه اي» نويسنده كتاب سياحتنامه ابراهيم بيگ از اين لباس جلف و بي آبرو بدگويي كرده و رواج دادن آن را در ايران از هوسبازي هاي ناصرالدين شاه دانسته اند.

حالا بفرماييد شخصي كه روزنامه نگاري قديمي، آدمي خوب و نيك نفسي هست و با بنده هم سابقه دوستي دارد، مصاحبه مي كند و شلوار باله و شليته را كه عالم و عامي مي داند، ناصرالدين شاه از فرنگستان سوغاتي آورده با چادر سياه كه دو هزار و پانصد سال در ايران؛ اول به صورت تخت روان، دوم به صورت روپوش و سرپوش خانمها سابقه داشته اشتباه مي گيرد، بعد هم عذر بدتر از گناه مي آورد كه مصاحبه دو سال پيش انجام شده چرا حالا چاپ شده، خوب دو سال از تاريخ مصاحبه گذشته باشد، سخن واهي و مشكل آفرين كه با گذشت زمان ترميم نمي شود !در مورد چادر سياه خدمت خوانندگان عزيز توضيح مي دهم، ايرانيان از دوران هخامنشيان (ويل دورانت، تاريخ تمدن، جلد اول- شرق زمين گهواره تمدن) بعلت غيرتمندي خاصي كه داشتند زنان خود را به بيرون از خانه نمي فرستادند.زنان محترمه پاي پياده در خيابانها حركت نمي كردند. سوار تخت روان مي شدند كه پارچه اي سياه روي آن مي كشيدند و آن را چادر مي خواندند. تصوير زن ايراني به علت غيرتمند بودن ايرانيان در تخت جمشيد بر سنگ حكاكي نشده است.

پارتي ها و ساساني ها آزاديهاي بيشتري به زنان دادند و نقاشي هايي از زنان در بيشابور و در طاق بستان ديده مي شود. همه آداب و سنت ايراني پس از اسلام، بويژه در دوران عباسيان به اعراب منتقل شد. پس چادر و حجاب قبل از اسلام هم بوده اما چاقچور و روبنده و پيچه رسم درباري بوده است.زنان ايراني همواره بسيار محجوب و متدين و محترمه بوده اند. از ابتدا نه لباس جلف زنان يوناني و رومي را مي پوشيدند نه مانند زنان عرب يك پتوي سياه يا شال كلفت سياه دومتري را روي سر مي انداخته اند.

در دوراني نيز كه پتوها و شالهاي سياه عراقي در خوزستان متداول شد، به هيچوجه با استقبال روبرو نشد.

زن ايراني لباس و چادر متين سياه يا سفيد گلدار خود را داشت. در خانه چادر سفيد بر سر مي كرد يا بدون چادر در اندروني زندگي مي كرد و در بيرون، چادر سياه مي پوشيد. بنده به ياد مي آورم مرحومه والده ام را پيوسته چادر سفيد در منزل و چادر سياه در بيرون بر سر مي كرد و گاهي روسري و مانتوي موقر قهوه اي يا سياه و بنفش مي پوشيد.من باور دارم كه اسلام به زنان آزادي بسيار داده و زنان مسلمان حتي به عنوان كمك رسان و پرستار در جنگها حضور مي يافته اند.

اسلام قرص صورت و كفين را براي زنان آزاد گذاشته است. اما پيچه و روبنده اي كه چهره را بپوشاند، در ادوار بعد و بويژه در اعصاري كه سلاطين، هزار زن مي گرفتند يا كنيزان بسيار مي خريدند و نگران بودند كسي آنها را ببيند، رواج يافت.

مسأله چادر سياه كه بانوان ايراني شايد هزار سال است بدان خو كرده اند به اين دليل كه رنگ سياه متعلق به «آل عباس» بوده و رنگ سبز از آن آل علي(ع) گاهي مورد ايراد قرار گرفته است كه اين هم دلايل محكمي ندارد.
آفــلایــن
  پاسخ
#20
روزنامه ایران در شماره امروز خود مطلبی را با عنوان گفت‌وگو با سردبیر جهان نیوز منتشر کرده که از اساس تکذیب می‌شود.

به گزارش جهان، روز گذشته خبرنگار روزنامه ایران طی تماسی تلفنی با يکي از اعضاي تحريريه جهان که سابقه رفاقت و آشنائي با وي دارد ضمن انتقاد به مسئولان این سایت، از وی می‌پرسد که چرا از ویژه نامه خاتون انتقاد کرده و چرا جریان انحرافی را مورد نقد قرار می‌دهید؟!

این عضو تحریریه جهان نیز ضمن استدلال به فرمایشات رهبر انقلاب مطالب خاتون را موهن توصیف می‌کند که با اغراض سیاسی تهیه شده است.

اما متاسفانه خبرنگار ایران در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای این گفت‌وگوی دوستانه را بدون اطلاع و با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای در قالب مصاحبه‌ای در حمایت از ویژه نامه خاتون در روزنامه ایران منتشر کرده است.

جهان با ابراز ناخرسندی از این اقدام، این گونه حرکات ناشیانه را تلاش برای توجیه انتشار ویژه نامه موهن خاتون می داند. البته وقتي مسئولين روزنامه ايران براي انتشار يک ويژه نامه سفارشي مصاحبه و مقاله و يادداشت به نام هاي مختلف جعل مي کنند، خيلي عجيب نيست گفت وگوي خيالي با جهان منتشر سازند.طي چند روز گذشته بسياري از افراد مطالب خود در اين ويژه نامه را تکذيب کردند.

جهان هم مانند بسياري از شخصيت هاي فرهنگي و سياسي هيچگاه حاضر نمي شود، با رسانه جريان انحرافي که تا گردن در فساد غوطه ور است گفت وگو داشته باشد.

گفتني است جهان از مديرمسوول روزنامه ايران در همين رابطه شکايت خواهد کرد.
آفــلایــن
  پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان